søndag 4. november 2012

Jeg er igang :-)



Tiden fra nå og fram til jul er den aller beste. Forberedelsene er minst like koselig som selve julaften og romjulen. Jeg lever med julen store deler av året med planlegging, innkjøp, styling osv. Jeg synes likevel at det er like stas hvert år å gjøre de samme tingene, ta fram den samme pynten og kose meg ekstra mye med familie og venner. De siste årene har vi kjøpt oss noen villsau og så lager vi vårt eget pinnekjøtt. I dag saltet vi det og det var egentlig på høy tid. Det skal henges på loftet i løpet av uka som kommer før det havner på tallerkenen vår en gang eller to i løpet av romjulen. Pinnekjøtt er ikke en tradisjon hverken Trond eller jeg har med oss, så vi har sakte men sikkert lært oss å sette utrolig stor pris  på denne retten. Nam nam, gleder meg allerede!

Litt pynt har såvidt funnet plass i dag også. Eiketreet som egentlig kan stå framme hele året er noe av det fineste jeg har. Og så har jo Kähler husene inntatt spisestua vår. Det blir årets nyinnkjøp for meg. Litt nytt hvert år er greit. Husene er jo bare utrolig fine, det er ikke mer å si om det. Med store telys i, gir de en magisk liten drabantbyfølelse. Vi har etterbestilt dem, og det kommer nye til oss på onsdag. Nå skal vi spise lammekotelettene som satt på ribbene. Herlig søndagsmiddag! Ønsker alle en deilig kveld, med eller uten juleforberedelser:-) Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar